lørdag 26. august 2017

TUTORIAL HOS KREATIV SCRAPPING

Hei alle sammen.
I dag tenkte jeg å vise hvordan man lager lollipop kort.
Disse er fine å bruke hvis man har lyst å gi vekk ett annerledes kort.
Og de kan bruke til de fleste anledninger.

Jeg har laget dette kortet


Dette er det jeg har brukt for å lage kortet
(+ skjærebrett og sugerør)
Komplett utsyrsliste i bunn av innlegget:)


Det første jeg gjør er å skjære 2 remser på 12 x 2,5 inch
Disse scorer jeg hver 1/4 inch



Deretter bretter jeg de fram og bak som man gjør når man bretter vifter.


Så tar jeg dobbeltsidig teip på hver side av den ene remsen.


og limer de sammen slik. Pass på at skjøtene følger resten av foldene.


Så stanser jeg ut to sirkler på ca 2 inch. Deretter folder jeg hele ringen inn. Dette
kan være litt fomletet, men det er bare presse inn samtidig som man jobber med
foldene. Det er lurt og bruke limpistol for ringen spretter fort opp. Ha limpistolen
og sirklene klare slik at du kan feste det med en gang.


Da skal den se slik ut.


På dette kortet har jeg limt to rosetter oppå hverandre, men på den andre
rosetten har jeg stanset langs den ene kanten med en border punch


Nå er det bare å pynte kortet.
På dette kortet har jeg først to rosetter, så en dies som ser ut som en blomst.
Deretter har jeg en doily, så en helt vanlig sirkel og til slutt en sirkel dies som jeg
også har stemplet på. Dette kortet skulle følge med en konfekt eske, så da synes jeg
stemplet passet.
Til slutt har jeg limt på blomster, blonder, metallpynt, knapp og sløyfe.


Sløyfen har jeg laget ved å dele en blonde i to og deretter knytt en sløyfe sammen med
hugsnug som er farget med Tattered Rose distress ink.


Til slutt limer på ett sugerør, doily og skrivefelt på baksiden.


Håper dette var en grei tutorial og at dere får lyst til å lage lollipop kort.
Ha en fin helg.
Klem DT Gunn Anita

UTSTYRSLISTE
Skjærebrett
Martha Stewart scorboard
Limpistol
Blonde
Doily
Hvit bazill













Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.